Ahad, 30 Disember 2012

ADUN UMNO Sokong Hudud Tiada Dalam Senarai


Nama Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahmat (gambar) dikatakan bakal hilang dari senarai calon Umno dalam pilihan raya umum akan datang.

Menurut sumber, ia berikutan cadangan beliau agar kerajaan melaksanakan Hudud bagi menghadapi jenayah yang kian meningkat di Johor sekarang.

Menurut sumber, nama beliau telah hilang dari senarai nama-nama calon Umno sebagaimana yang dikemukakan oleh Ketua Umno bahagian beliau yang juga anggota Parlimen  Sekijang.

Puncanya ialah sifat Ayub Rahmat yang dikatakan suka melawan arus anutan politik yang dibawa oleh pucuk pimpinan Umno peringkat negeri Johor maupun pusat.

"Jika sebelum ini gegak gempita satu dunia pasal menyokong hudud, terbaru gelagat dan perangai beliau yang memacakkan billboard menyeru wanita umat Islam (Muslimah) jaga aurat dikawasan DUN nya di Kemelah.


(Banner yang dinaikkan Adun Kemelah yang mengajak muslimah menutup aurat ini tidak disenangi Umno)

Kempen tutup aurat anjuran beliau ini diberitakan tidak mendapat restu dan kurang disenangi oleh pucuk pimpinan Umno Bahagian dan Negeri, kata sumber itu.

Jika benarlah akan maklumat ini maka sahlah dalam Umno, pemimpin yang mau membawa imej dan mesej Islam tidak akan mendapat tempat.

Tiada ulasan: