Selasa, 9 Februari 2010

Di Hening subuh ini

Sebelum Subuh menjengah masa...ku buka memori disudut rasa..mohon padamu ya Rabb..Lindungi diri ini dari dosa2 disetiap jalan yang kulalui.. indahkanlah jejalur jalan yang kulalui itu dengan Rahmat dan kasihsayangMu.Engkau yang Maha Memelihara..peliharalah aku ya Allah..peliharalah diri ini dari fitnah dunia dan akhirat,peliharalah diri ini dari perbuatan khianat dan dosa
Jadikanlah suamiku,anak2ku..sahabat2ku,jirantetanggaku setia bersamaku,tenang bersamaku,bahagia bersamaku..sesungguhnya..perjuangan ini mesti diteruskan..mudahkanlah aku menghadapinya...

Terlalu banyak dugaan yang kulalui..bisakah kutempuh??Dengan kekuatan yang sedikit ini aku pasti terus berjuang .. berjuang dengan waktu dan kasihsayang..Hanya untukmu Ya Rabb...
Akhirnya ..Jadikanlah Ya Rabb..suamiku terbaik amalannya..perjuangannya..KUKUHKANLAH..istiqamahnya..jadikanlah juga anak2ku..putera-puteriku..yang menjadi lampu perjuanganku..mumtaz dalam setiap langkah sebagai pelajar,anak dan masyarakat..jadikan mereka kuat iman mereka..kuat ibadat mereka serta kuat budi bahasa mereka..aku mahukan iman yang dihias dengan adab..
Meski aku tak punya cukup ruang waktu bersama mereka..namun doaku tak pernah jauh dari hati ini..Suami dan putera- puteriku ..kaulah Obor perjuangan ini..

Ya Allah...berikanlah kemenangan untuk ISLAM..biar DI Mana Islam Itu berada.Di Terentang ,di Jasin ,di Melaka,Kelantan Selangor,Kedah ,Perak, Palestin,Ghaza,Patani..atau di mana pun jua..Menangkanlah Ya Allah..Musnahkanlah mereka yang berniat jahat pada Islam..Musnahkanlah... Hancurkanlah..
AMINNNNNNNNNNN

Tiada ulasan: